Være ute!

Bakketoppen Barnehage ble etablert i to hus som tidligere ble brukt som bolig. Husene ligger i en gammel hage fra 1930 - tallet med epletrær, moreller og plommetrær som omkranser oss.

Vi er veldig glad i å være ute, og hagen vår innbyr til mye fin og spennende lek. Her har vi asfalt til sykling, fellesleker og ballspill, flere sandkasser og klatrestativ, småbarna har fått egen hinderløype, lekehus, store gressplener hvor vi liker å løpe og rulle, og midt i hagen har vi en diger fjellknaus som er super å klatre på.

Vi har god plass til alle, om man ønsker å katre opp i et epletre eller være litt mer i farta.

Hagen vår har mange, fine klatretrær, og på dem vokser det epler, pærer og moreller. Hvert år planter vi også mange ulke grønnsaker, og "fangsten" varierer fra år til år.

Men porten i gjerdet er ikke der bare for å holde oss inne på eget område, vi stikker ofte ut gjennom den også. Turene går gjerne rundt i nærområdet, og populære destinasjoner er Indianerplassen, Kanuttentoppen, Ole Bjørns - plass og lavvoen. Men det hender vi tar lengre turer også, og jevnlig oppholder vi oss hele dager på Sagstua. Vi ønsker å gi barna en aktiv hverdag, og at de skal kjenne seg trygg i naturen.